Wonen op maat

Het streven van LEVANTOgroep is om zo veel mogelijk mensen thuis, in hun eigen omgeving, te begeleiden. Daar hebben we in 2018 dan ook verder op ingezet.

Waar dat niet mogelijk is komt beschermd wonen in beeld, een structurele, tijdelijke of vangnetvoorziening. In 2018 hebben wij samen met elke cliënt bekeken wat voor hem of haar de gewenste woonsituatie is. Daarbij richten we ons zoveel mogelijk op zelfstandigheid en eigen regie.

Het rapport Dannenberg is bepalend voor ons huisvestingsbeleid en iedere medewerker past de uitgangspunten uit dit rapport toe in de begeleiding van cliënten. We willen al onze cliënten een plek bieden die bij hen past en die voldoet aan de kwaliteitseisen die wij aan huisvesting stellen. In 2018 hebben we dan ook verder geïnvesteerd in onze woonvormen. Bewoners krijgen zo veel mogelijk een eigen kamer met kitchenette, douche en toilet. Dat realiseren we enerzijds door nieuwe locaties te betrekken en anderzijds door bestaande locaties aan te passen. Dat doen we zo veel mogelijk samen met partners in het werkveld.

Woonvoorziening De Hoeve in Heerlen is één van de locaties waar in 2018 de plannen gemaakt zijn voor een grondige verbouwing zodat de gezamenlijke woonruimten en kamers in 2019 weer aan de eisen van deze tijd voldoen.