Wij doen er alles aan om onze begeleiding en ondersteuning perfect te laten aansluiten op jouw verwachtingen en wensen. Toch kan het gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent of dat je met iets zit. Wil je daar graag eens in vertrouwen met een onafhankelijk persoon over praten? Dan kun je contact opnemen met de cliëntvertrouwenspersoon, de familievertrouwenspersoon, de vertrouwenspersoon jeugd of de klachtenfunctionaris.
Je kunt bij hen terecht met vragen, problemen of andere gevoeligheden die te maken hebben met de dienstverlening van LEVANTOgroep en waar je met je eigen begeleider niet uitkomt. Dat hoeven geen ‘ernstige zaken’ te zijn. Ook iets kleins is het bespreken waard. Zo kun je voorkomen dat iets ‘groots’ wordt. Blijf er dus niet mee rondlopen!
Kom je er niet uit met jouw persoonlijk begeleider? Dan kun je in vertrouwen in gesprek gaan over het probleem met één van de vertrouwenspersonen. Je vindt ze onderaan deze pagina. Je mag zelf aangeven waar je graag wilt afspreken. Dat kan bij jou thuis zijn of op een andere plek waar je je op je gemak voelt.
De cliëntvertrouwenspersoon is er speciaal voor cliënten. Hij of zij staat aan jouw kant en is er om naar jouw verhaal te luisteren en jou te ondersteunen.
Familieleden met vragen over bijvoorbeeld jouw zorgplan of met aanmerkingen op onze hulpverlening kunnen contact opnemen met een onafhankelijke familievertrouwenspersoon.
Ben je jonger dan 18 jaar en heb je te maken met jeugdhulp? Dan heb je recht op een vertrouwenspersoon van het AKJ voor hulp. Het AKJ is onafhankelijk en zelfstandig.
De klachtenfunctionaris is er voor cliënten en familieleden van LEVANTOgroep. De klachtenfunctionaris probeert samen met jou en LEVANTOgroep een oplossing te vinden. Leidt dit niet tot een oplossing voor het probleem, dan kun je een officiële klacht indienen en start het formele traject. Hoe dit in zijn werk gaat, lees je in onze klachtenprocedure.