Oranje Fonds reikt Buurtcadeau uit bij Tant Emma

Het Oranje Fonds heeft Buurtwoonkamer Tant Emma verrast met een Oranje Fonds Buurtcadeau t.w.v. €3.000,-. In Hoensbroek zijn ze blij met de gift: “Nu kunnen we de keuken vernieuwen, het kloppend hart van onze buurtwoonkamer. Want eten verbindt.”

In de keuken maken deelnemers en vrijwilligers elke dag een verse en voedzame lunch klaar. Iedereen mag zich opgeven om mee te eten. “We zien het aantal eters wekelijks groeien. Met een nieuwe keuken krijgen we meer mogelijkheden, zo kunnen we bijvoorbeeld ook kookworkshops organiseren voor de wijk,” aldus Madelon Koppers en Marina Kavsek, beiden betrokken bij de buurtwoonkamer.

Haarvaten van de samenleving

Lokale organisaties waarbij buurtbewoners elkaar ontmoeten zijn van grote waarde voor de samenhang en veiligheid van Nederland. Vandaar dat het Oranje Fonds extra wil investeren in de buurt. Het Fonds doet dit op allerlei manieren. Het is betrokken bij Burendag en investeert in activiteiten en accommodaties. Afgelopen jaar besteedden zij € 30 miljoen aan organisaties die een betrokken samenleving bevorderen in het Koninkrijk der Nederlanden. Het Oranje Fonds wordt onder andere gesteund door de Nationale Postcode Loterij, De Nederlandse Loterij en door Vrienden en bedrijven. Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima zijn al sinds de oprichting het beschermpaar van het Oranje Fonds.