Westhoes Kerkrade

Westhoes Kerkrade van start

In juli 2018 startten de partners van Samen Leven de activiteiten in het Westhoes in Kerkrade. In een voormalig kerkgebouw in Kerkrade-West wordt een wijkpunt gecreëerd. Het Westhoes is een bruisende omgeving, waar initiatieven vanuit burgers ontstaan en verenigingen en vrijwilligers actief zijn.

Het Westhoes is een voorbeeld van hoe zorg en welzijn elkaar kunnen versterken, waardoor zorg anders wordt vorm gegeven. Het initiatief sluit helemaal aan bij de LEVANTO speerpunten participatie en zorg in de wijk. Zo is onder andere een groep vrijwilligers actief die bezoekers wegwijs maken in het Westhoes wanneer ze voor de eerste keer komen. Bijvoorbeeld als zij met zorgvraag komt of interesse hebben in een activiteit. Waar nodig verwijzen ze door naar de professionals van het wijkteam.

Een andere activiteit is ‘Kom op de Soep’. Wekelijks maken cliënten van Radar samen met vrijwilligers soep. Cliënten doen de boodschappen, snijden de groenten en bereiden alles voor.