Oase en LEVANTOgroep slaan de handen ineen

In 2018 breidde LEVANTOgroep haar diensten op het gebied van participatie uit en vernieuwde en innoveerde haar activiteiten samen met partners.

Ons doel is dat iedere cliënt op 1 januari 2020 participeert, ieder op zijn of haar eigen manier. Daarnaast wordt er gezocht naar een verruiming van het aantal deelnemers aan participatietrajecten. In 2018 werd deze ambitie onder andere vormgegeven door de intensivering van de samenwerking met stichting Oase. De doelgroep van stichting Oase zijn volwassenen met een lichamelijke, verstandelijke of psychische beperking van 18 tot 65 jaar. Concreet betekent dit dat de activiteiten, cliënten, medewerkers en vrijwilligers van Oase vanaf 2019 deel zullen gaan uitmaken van LEVANTOgroep. Het voortbestaan en het gedachtegoed van Oase, alsmede de continuïteit van zorg, activiteiten én werkgelegenheid, worden daarmee gegarandeerd voor de toekomst.

Gezamenlijk gedachtegoed

Oase en LEVANTOgroep streven hetzelfde gedachtegoed na met betrekking tot zorg en ondersteuning in het sociaal domein, waartoe het bevorderen van de zelfredzaamheid, herstel, participatie en actief burgerschap behoren. Daarnaast was er al sprake van partnerschap tussen beide in organisatievormen zoals de coöperatie Heerlen STAND-BY! Het gezamenlijk gedachtegoed zal in het huidige, dynamische zorglandschap het uitgangspunt vormen voor een intensieve, gezonde en vruchtbare samenwerking.