Equipe Ravel: een sportieve uitdaging

In het weekend van 22-24 juni 2018 trok Equipe Ravel naar de Vogezen voor de beklimming van de Ballon d'Alcase. Equipe Ravel is een wielrenteam dat bestaat uit sportieve cliënten en buddy's van Radar en LEVANTOgroep.

Elk jaar gaat de groep, die sinds 2015 bestaat, een nieuwe uitdaging op de fiets aan. “We zijn heen en terug gefietst naar de Ardennen en de Duitse Eifel en in 2018 een weekend naar de Vogezen geweest. In 2019 gaan we hier weer terug om de hoogste berg daar te beklimmen, de Grand Ballon. We zijn een team en samenwerken vinden we dan ook belangrijk. We helpen elkaar om elke berg, hoe hoog ook, over te komen. Een duwtje in de rug of gewoon even samen lachen, even naar elkaar luisteren en weer verder. Je leert nieuwe mensen kennen en misschien maak je wel nieuwe vrienden. Van sportief fietsen krijg je ook een goede conditie. En als je fit bent, voel jij je ook beter. Je krijgt meer zelfvertrouwen en je leert verantwoording te nemen. En na afloop kun je met trots vertellen dat je die hoge berg toch maar mooi bent op gefietst.” Deze toppers bedwongen allemaal de 17 kilometer lange klim met 800 hoogtemeters en kwamen met een meer dan voldaan gevoel zondag weer huiswaarts.

Quote van één van de deelnemende cliënten: “Mijn grootste droom komt nu uit!” Meer woorden zijn niet nodig, toch?