LEVANTOgroep vrijwilligers

Maatje word je voor iemand die extra aandacht, ondersteuning of begeleiding nodig heeft. Van samen koffie drinken tot wandelen of voorlezen, er is altijd iemand die hulp kan gebruiken.

George Seelen is administratief vrijwilliger bij LEVANTOgroep Vrijwilligers Maastricht-Heuvelland en helpt achter de schermen een hand mee aan het maatjesproject voor mensen met een langdurige psychische kwetsbaarheid. Hij interviewde het Maatjeskoppel José en Lenie. Wat beweegt een vrijwilliger om zich aan te melden als Maatje? Wat betekent het Maatje voor de deelnemer en vice versa. Lees het verhaal op www.thuisinmaastricht.nl/aangenaam-gezelschap-gezocht/

In ieder mens schuilt een Maatje

Frans Duijts gaat in de serie Maatjes Gezocht van het Oranje Fonds op zoek naar een Maatje voor de Heerlense Jos, die ingeschreven staat bij LEVANTOgroep Vrijwilligers en die dol is op accordeon spelen. Hij doet dat het liefst op de markt, maar durft niet alleen te gaan omdat hij bang is dat zijn geliefde instrument dan gestolen wordt.

Bekijk zijn verhaal

Ook Maatje worden? Meld je aan op www.maatjesgezocht.nl