Uit de Steigers en LEVANTOgroep bundelen krachten

Vanaf mei 2019 maakt Uit de Steigers deel uit van LEVANTOgroep. Ramses Jongewaard van Uit de Steigers is er trots op: “Met de keuze om deze stap te zetten, spelen we niet alleen in op de tendens vanuit gemeenten richting zorgorganisaties om intensief samen te werken aan het betaalbaar houden van de hulpverlening. Ook garanderen we een grotere kwaliteit van zorg door een bredere dienstverlening in de toekomst voor onze deelnemers”.

De stap tot intensieve samenwerking werd genomen vanuit een gedeeld gedachtengoed. LEVANTOgroep en Uit de Steigers vinden elkaar in hun visie en aanpak van zorg en ondersteuning voor jongeren en jongvolwassenen die vanwege een combinatie van problemen op meerdere belangrijke levensgebieden dreigen uit te vallen. Samen staan ze sterker in de bevordering van de zelfredzaamheid, herstel, participatie en actief burgerschap van de cliënten van LEVANTOgroep.

Uit de Steigers helpt jongeren tussen 16 en 26 jaar die door psychische of sociale problemen, al dan niet met een verstandelijke beperking, extra aandacht nodig hebben. Zij krijgen begeleiding om hun leven op de rit te krijgen, zorg en individuele coaching. Uit de Steigers bestaat uit meubelmakerij Steiger 2 (Kerkrade), wasserij en stomerij Pakkie-An (Kerkrade), klusbedrijf Graag Gedaan en Co (Maastricht), UdS Traint (Kerkrade en Maastricht) en marketing- en communicatiebureau UdS Connect (Sittard).