Opening jongerenlocatie Putgraaf in Parkstad

Eind april 2020 opende jongerenlocatie de Putgraaf in Parkstad. De Putgraaf biedt een tijdelijk, veilig verblijf aan jongeren van 18 tot 23 jaar die door een crisissituatie (tijdelijk) geen woonruimte hebben. Er wonen 17 jongeren in de Putgraaf, tussen de studenten. Op de eerste verdieping is een grote woonkamer met een open keuken, op de tweede verdieping zijn de appartementen.

Niet alleen een dak, maar een thuis

Afdelingscoördinator Tom Houben vertelt: “Met een team van 11 bieden wij niet alleen een dak boven het hoofd, maar proberen wij ook aandacht te besteden aan het woord ‘thuis’. De jongeren leren ons de meest belachelijke woorden en is het aan ons om te proberen hen klaar te stomen voor de wereld. Dit zorgt voor de meest komische begeleidingsgesprekken waarbij een straattaal woordenboek niet zou misstaan.”

Bezoek van de staatssecretaris

Een paar maanden na de opening bracht Paul Blokhuis, staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, een werkbezoek aan de Putgraaf. Hij sprak met Lynn en haar vriendin, die lange tijd rondzwierven van de bank bij vrienden naar een bed bij kennissen. Bekijk hier de video.

Meer algemene informatie over de Putgraaf vind je op onze website.