Participatie op afstand

Door de verspreiding van het coronavirus zagen we de afgelopen periode de wereld steeds kleiner worden. Ook de participatie-activiteiten van LEVANTOgroep konden deels niet meer doorgaan, wat moeilijk was voor onze cliënten en medewerkers. Maar corona maakt creatief: al in het voorjaar van 2020 lanceerden we het Facebookplatform ‘Participatie op Afstand’.

Activiteiten doen vanuit je eigen huis

Op dit platform worden digitale activiteiten en trainingen georganiseerd voor onze cliënten, door onze eigen medewerkers. Van samen koken, de natuur in, bewegen op muziek, creatief bezig zijn, informatieve cursussen tot lollig entertainment. Het zijn veelal simpele filmpjes met uitleg over hoe je mee kunt doen, altijd positief. Alle activiteiten nodigen uit tot meedoen, gewoon vanuit huis. Cliënten worden ook uitgenodigd om reacties achter te laten of op elkaars werk te reageren.

Trots op resultaat en benieuwd naar doorontwikkeling

Manager Participatie Nathale de Rave zei er dit over in haar eindejaarsboodschap: “We zijn erg trots op het resultaat. We hebben leuke, grappige en inspirerende programma’s gemaakt. Zo hebben we samen gezorgd voor troost, structuur en afleiding. LEVANTOgroep op afstand, maar toch dichtbij.”

Aangezien Participatie op Afstand zo’n succes is, zijn we de mogelijkheden aan het onderzoeken om door te ontwikkelen naar een eigen platform met meet- en analysemogelijkheden. Wordt vervolgd!

Bekijk hier een promotievideo van Participatie op Afstand.