Maatjesproject genomineerd voor Appeltje van Oranje

Het Maatjesproject van LEVANTOgroep Vrijwilligers was in januari 2020 genomineerd voor een Appeltje van Oranje! De Appeltjes worden jaarlijks door de Koningin uitgereikt aan drie sociale projecten die op succesvolle wijze verschillende groepen mensen verbinden en ervoor zorgen dat zij weer meedoen in de samenleving. Helaas hebben we de prijs niet in de wacht kunnen slepen. “Niet gewonnen maar wel geïnspireerd, gewaardeerd en geamuseerd." Aldus coördinatoren Marco Piëtte en Suzanne Eijkenboom. Ook hebben we een mooie financiële ondersteuning van €1.500 ontvangen van het Oranje Fonds.

Al 30 jaar maatjes voor minder eenzaamheid

Een Maatje zorgt voor minder eenzaamheid. Samen iets ondernemen, bijvoorbeeld een wandeling maken, een terrasje pikken, enzovoorts, verbetert de zin van het leven en maakt het meedoen aan de samenleving gemakkelijker. Het Maatjesproject staat voor ‘Er zijn voor elkaar’ en ‘Samen meedoen’. Door de nominatie voor het Appeltje van Oranje werd het Maatjesproject landelijk op de kaart gezet. Een mooie kroon op het 30-jarig jubileum van LEVANTOgroep Vrijwilligers.

Bekijk hier de video van L1mburg Centraal over de nominatie voor het Appeltje van Oranje

Of lees meer over het Maatjesproject in Navenant Magazine:

Maatjes ben je samen en "Maatje zijn verrijkt mijn leven"