Dankzij jobcoaching zijn cliënten weer écht op hun plek

In 2020 hebben we met jobcoaching voor verschillende cliënten een passende werkplek kunnen vinden. Bij vele cliënten werd de jobcoaching zelfs bekroond met een contract! Zo ook bij Bas*, die een jaarcontract kreeg bij Adrem Autoverhuur. Persoonlijk begeleider Patrick Koot vertelt:

Terecht trots

“Zo trots als een pauw staat Bas in de garage van Adrem autoverhuur als ik kom aanlopen. Wij hebben vorige week met de werkgever de proefplaatsing geëvalueerd en besproken dat hij een contract zou krijgen voor een half jaar. Hij is hier terecht heel trots op, maar er is nog een verassing. De werkgever heeft een contract voor een heel jaar gegeven. Daar kan hij echt super trots op zijn!

Samen op pad

Na een tijdje zonder vast werk te zijn geweest, was het moeilijk iets te vinden. Wij zijn samen op pad gegaan om een geschikte werkplek te zoeken waar hij zijn talenten kan gebruiken en zich lekker voelt. Bij Adrem autoverhuur hebben de eigenaar en medewerkers hem met open armen ontvangen. Mooi om te zien wat een prettige werksfeer er is en hoe zij met elkaar omgaan.

Helemaal op zijn plek

Hij voelt zich als een vis in het water met het werk dat hij doet. Hij kan eindelijk heel goed zijn kwaliteiten en vaardigheden kwijt en wordt daarvoor erg gewaardeerd. Dat maakt deze match zo mooi. Hij heeft een grote liefde voor auto’s en autorijden en kan dat ook heel goed. Nog belangrijker is dat hij super vriendelijk en geduldig met de klanten omgaat.

Zelfs bij moeilijke klanten lukt het om ze met een glimlach en een gehuurde bus of auto te laten vertrekken. Met de collega’s is het contact ook superfijn en is er tussendoor altijd wel even tijd voor een ‘lolletje’ en een praatje. Complimenten voor hem en alle medewerkers van Adrem autoverhuur!”

*De naam Bas is een fictieve naam.