Hoogwater in Maastricht-Heuvelland

In juli 2021 had hevige regenval Zuid-Limburg te pakken. Ook LEVANTOgroep kon de gevolgen van deze dagenlange regenval en de daaruit ontstane wateroverlast niet ontkomen.

Op een aantal van onze woonlocaties heeft het water hard toegeslagen. In Valkenburg, Heugem en Maastricht kwam het zo ver dat bewoners van onze locaties moesten evacueren. Zij konden verspreid ondergebracht worden op andere woonlocaties in Maastricht en bij Van der Valk in Urmond.

Ook was er een dreiging in Gulpen, waar in het uiterste geval ook 21 cliënten geëvacueerd zouden moeten worden. Door goed met elkaar samen te werken hadden we al snel Van der Valk in Urmond als noodlocatie achter de hand, als het tot deze situatie zou komen. Gelukkig is het niet zo ver gekomen. Verder hebben we op een groot aantal locaties pompen ingezet om de wateroverlast te beperken.

Tijdens deze heftige periode kwam de steun van alle kanten. Iedereen heeft zich vol ingezet om de gevolgen voor onze cliënten zoveel mogelijk te beperken. Een mooi voorbeeld van creativiteit en inventiviteit, waar LEVANTOgroep langzamerhand om bekend staat.

Hoogwater in Maastricht-Heuvelland
Hoogwater in Valkenburg