Tuinrenovatie Tudderenderweg

Op de Tudderenderweg in Sittard wonen al een tijdje jongeren van LEVANTOgroep samen met bewoners van Woonpunt. Een mooie locatie, alleen ontbrak er een gezellige tuin. In 2020 heeft Woonpunt akkoord gegeven om van een stuk grond achter het pand een tuin te maken. Door Corona en de vele regenval heeft dit project langer geduurd dan verwacht, maar uiteindelijk is in 2021 de tuin prachtig vormgegeven.

Samen aan de slag

Van de stichting FNO Klein Geluk kregen wij de middelen om er een mooie en gezellige tuin van te maken. De jongeren en bewoners van Woonpunt gingen aan de slag met het maken en ontwerpen van moodboards.

De tuin moest vooral een fijne plek worden; waar je lekker kunt zitten, relaxen of een potje kan kickboksen. Al deze elementen zijn meegenomen. Daarnaast wilden jongeren met groene vingers ook een moestuin, die ze zelf konden onderhouden. Woonpunt zorgde voor de aansluiting van het water en de elektriciteit.

De werkzaamheden zijn samen met het participatieteam van het Slot Schaesberg uitgevoerd. Jongeren hielpen mee en zochten samen spullen uit die ze passend bij de tuin vonden.

Collage tuinrenovatie Tudderenderweg

Genieten van het resultaat

De jongeren genieten met volle teugen en kunnen eindelijk weer samen in de tuin genieten na een lange tijd isolatie door Corona. Door Klein Geluk konden wij dit realiseren en hier zijn wij heel dankbaar voor. Om de prachtige tuin in te wijden is er een BBQ georganiseerd voor de jongeren, bewoners en omwonenden. Al met al een geslaagd project!