Lees voor

Corona update

Bekijk hier onze actuele coronamaatregelen.

Housing Plus

Housing Plus

Wat doet Housing Plus en voor wie?

Bij Housing Plus kun je terecht met twee soorten woonproblemen:

  1. Als je momenteel een woning huurt van een woningcorporatie en daarbij problemen hebt. Waarschijnlijk heeft de verhuurder je hier al eerder op aangesproken. In dat geval kan de woningcorporatie jou aanmelden bij Housing Plus.
  2. Als je momenteel niet bij een woningcorporatie huurt en je niet, via de reguliere weg, in aanmerking komt voor een woning bij een woningcorporatie omdat er onduidelijkheden of twijfels zijn over jouw woongedrag. In dit geval kan de gemeente (of woningcorporatie) je aanmelden voor Housing Plus.

Ons doel is om ervoor te zorgen dat je prettig kunt wonen op je huidige woonplek, of een fijne woning vindt waar je langdurig kunt blijven wonen.

Het traject van Housing Plus

Het traject loopt minimaal 1 jaar en wordt op verschillende momenten geëvalueerd. Iedereen doorloopt een traject op maat: het traject is dus voor iedereen verschillend. We kijken naar jouw situatie en maken daar een plan voor. Dit plan bevestigen we schriftelijk in een woonovereenkomst die we samen ondertekenen. Vaak is het ook nodig om een nieuwe of andere woning bij een woningcorporatie te regelen. De procesregisseur van Housing Parkstad zal dit dan regelen. Het woontraject start dan vanaf het moment dat je in de nieuwe woning woont.

Aanmelden

Aanmelden is alleen mogelijk wanneer je aan de voorwaarden van Housing Plus voldoet. Je kunt je niet zelf aanmelden; alleen woningcorporaties of gemeenten uit Parkstad kunnen jou aanmelden bij Housing Plus. Aanmelden kan via dit formulier.

Contactgegevens

Loket Housing

T 088 – 707 76 06
E lokethousing@levantogroep.nl
Postbus 712
6130 AS Sittard