Lees voor

Ontevreden?

Ontevreden?

Ben je niet tevreden over onze zorg? Of lopen zaken anders dan je graag had gezien? Blijf er niet mee zitten.
We stellen het op prijs als je het ons laat weten. We gaan dan graag met je in gesprek om samen naar een oplossing te zoeken.

Een goed gesprek

Wij adviseren je om je klacht altijd eerst te bespreken met de betrokken medewerker. Een goed gesprek kan verhelderend zijn en een kans om snel misverstanden op te lossen. Kom je er met de betrokken medewerker niet uit? Dan kun je een gesprek aanvragen met de leidinggevende of manager.

Klachtenfunctionaris

Vind je het lastig om je klacht te bespreken met de betrokken medewerker? Of zijn jullie er samen niet uitgekomen? Dan kun je terecht bij de klachtenfunctionaris.

Klachtencommissie

Het is ook mogelijk je klacht voor te leggen aan de klachtencommissie voor cliënten. De klachtenfunctionaris kan je daar eventueel bij helpen.

Geschillencommissie

Als je een klacht hebt ingediend bij ons, en je bent na inzet van de klachtenfunctionaris of klachtencommissie nog steeds ontevreden over de oplossing, dan is er sprake van een geschil. In dat geval kun je in beroep gaan bij de Geschillencommissie Zorg.

Ondersteuning nodig?

Het is niet altijd gemakkelijk om een klacht in te dienen. Of misschien vind je het moeilijk om duidelijk te maken wat je klacht precies is. Je kunt je daarom laten bijstaan door iemand die je vertrouwt. Ook kun je de cliëntvertrouwenspersoon om hulp vragen. Zij kan je helpen het gesprek aan te gaan, je ondersteunen tijdens een bemiddelingsgesprek of bij de hoorzitting bij de klachtencommissie. De cliëntvertrouwenspersoon is er voor jou.

Print deze pagina uit